W dobie wszechobecnej reklamy każdego dnia jesteśmy bombardowani setkami różnych komunikatów, których większości nawet nie zauważamy. Jak zatem sprawić, aby nasze posty przyciągnęły uwagę nowych Klientów? Nie ma na to recepty, lecz istnieje kilka uniwersalnych zasad, o których powinien pamiętać każdy, kto tworzy treści do mediów społecznościowych.
Zadbaj o aspekt wizualny
Aby zachęcić użytkownika do konsumowania treści, musisz zawalczyć o jego uwagę. Niezwykle ważny jest wizualny aspekt całego wpisu. Średni czas, jaki poświęcamy na jeden post to maksymalnie 2 sekundy. To niewiele czasu, co pokazuje, dlaczego ważne jest tworzenie prostych i atrakcyjnych treści. Zadbaj o stworzenie ciekawej i profesjonalnie wyglądającej grafiki, a także zwracających uwagę pierwszych linijek tekstu. Pamiętaj o używaniu emotikonek, które nieco ożywią treści, nie tylko wizualnie. Dzięki temu przykujesz uwagę odbiorcy na dłużej. Możesz spróbować tworzyć treści video, które z roku na rok nabierają coraz większego znaczenia.
Właściwa długość tekstów
Pisz treści, które sam byś chciał czytać! Tworzenie krótkich i prostych wpisów jest kluczem do sukcesu, gdyż właśnie takie komunikaty najlepiej sprawdzają się w mediach społecznościowych. Unikaj tworzenia długich tekstów, ponieważ są one najczęściej pomijane przez użytkowników. Możemy jednak tutaj wyróżnić pewne wyjątki od tej reguły. Długie treści sprawdzą się podczas tworzenia wpisów do wąskiej i wyspecjalizowanej grupy użytkowników, których łączą wspólne zainteresowania oraz jeśli chcesz podkreślić profesjonalizm Twojej firmy. Przykładowo, jeśli prowadzisz pracownię, która zajmuje się naprawą obuwia, możesz przedstawić użytkownikom, jak wygląda proces od środka. Przedstawienie, jak wygląda naprawa butów krok po kroku może wzbudzić zaufanie użytkowników i pokazać Twoją wiedzę. Taka strategia może sprawić, że zyskasz kolejnego Klienta zainteresowanego Twoimi usługami.
Zadbaj o unikalny styl
Każda aspirująca marka powinna wypracować właściwy sposób komunikowania się z fanami. Chodzi o stworzenie stylu, który będzie naturalny dla danej grupy docelowej. Przykładowo prowadząc stronę o tematyce humorystycznej, nie będziemy się zwracać przecież do naszych odbiorców per Pan/Pani. Nie używaj aż nadto oficjalnego języka. Daj się ponieść i baw się językiem! Pamiętaj o tym, aby tekst nie był zbyt suchy.
Angażuj użytkowników
Zadawaj swoim użytkownikom pytania, nakłoń ich do dyskusji. Publikowanie angażujących treści pozwoli zwiększyć zasięg organiczny i wirusowy, co przełoży się na ilość odwiedzin Twojego profilu. Pokazanie użytkownikom, że marka liczy się z ich zdaniem zaspokoi potrzebę uznania i akceptacji, co z pewnością skłoni ich do regularnego obserwowania profilu. Pamiętaj o zachowaniu poprawności językowej, aby nie pozostawić złego wrażenia wśród odbiorców.
Brakuje Ci czasu lub umiejętności, aby w skuteczny sposób komunikować się ze swoimi odbiorcami w social media? Powierz to zadanie agencji interaktywnej AdLike. Nasi specjaliści pomogą Twojej marce wzbudzić zainteresowanie potencjalnych Klientów i rozwinąć skrzydła w mediach społecznościowych.